De fleste entreprenører og håndværksmestre har brug for en hjælpende hånd i ny og næ. Ikke til at udføre byggerierne og løse opgaverne, men til at samle op når den sidste håndværker har forladt pladsen.
Det være sig til den fortsatte bygherrekontakt, opfølgning på reklamationer, garantieftersyn eller tvister opstået på byggeriet.
Den fortsatte kontakt til bygherren er vigtig. Hvis man kender en butik går man gerne derind igen, i stedet for at gå i en tilsvarende butik og sådan har man det også som bygherre og derfor er det vigtigt at bevare den positive kontakt fra entreprenørens side.
Reklamationer, garantieftersyn og tvister kommer for de fleste virksomheder altid ubelejligt.
Der er ikke ressourcer tilstede i firmaet til at håndtere opgaven. De personer der kender byggeriet er langt væk på andre opgaver og sidst, men ikke mindst, koster det penge. Her er den løbende kontakt til byggeriet vigtig, så man er på forkant med problemerne og at reklamationer kan løses i en positiv ånd.
Man er dog ikke selv altid selv herre over om reklamationer rejses og tvister opstår.
Håndtering af reklamationer og tvister er ikke nødvendigvis firmaets spidskompetence og det vil derfor være mest hensigtsmæssigt at lade en ekstern tekniker varetage ens interesser.
Rådgivende Ingeniør Jens Schjødt har en mangeårig erfaring i at håndtere og styre sådanne sager. Dette bl.a. på baggrund af stor erfaring som skønsmand, sagkyndig og fagdommer.